Katalog reklamowy w swojej formie jest najbardziej docenianą i praktyczną formą kontaktu z klientem, dzięki katalogowi możesz zaprezentować ofertę produktów, usług lub informacji o firmie. Dzięki swojej drukowanej formie katalog zawsze jest pod ręka i umożliwia powrót, odświeżenie, czy też utrzymanie kontaktu z odbiorcą na długi czas. Poza tym jest świetnym nośnikiem reklamy twojej marki, Twojego wizerunku, która jest budowana za każdym razem, gdy zostanie taki katalog wzięty do ręki.
Niewątpliwie, dobrze zaprojektowany katalog firmowy, produktowy, usługowy, jest zaraz po stronie www, najbardziej wizerunkowym produktem.
Ktoś kiedyś powiedział, że katalog firmowy to 30% sukcesu sprzedaż. Można się z tym zgodzić, jednak sama prezentacja treści, oferty to za mało, musi być spójna z dobrym projektem graficznym. To przecież w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na wygląd, atrakcyjność graficzną, dopiero później zagłębiamy się w istotną treść, dlatego to tak ważne jest by katalog reklamowy był atrakcyjny graficznie, ale i dobrze prezentował istotę, czyli ofertę, produkty, usługi.